Martin Faltýn 2013 - Faltýn Motorsport Dolní Třebonín

Martin Faltýn - Faltýn Motorsport Dolní Třebonín

SEZÓNA 2013

Martin Faltýn - Motosport Dolní TřebonínNarodil jsem se v Českých Budějovicích a od roku 2003 bydlím v Dolním Třeboníně. Už jako kluk jsem se motal s tátou po závodech v rallycrossu na mistrovství České republiky i Evropy. V letech 2004 - 2010 jsem se věnoval motokrosu, kterého jsem bohužel byl nucen ze zdravotních důvodů zanechat, a tak jsem se rozhodl si postavit auto pro autokros.

Jezdím se Škodou Favorit, která je kompletně přestavěna v naší dílně tady v Třeboníně. Veškeré úpravy vznikly pouze našima rukama pod bedlivým dohledem mého otce Jana Faltýna, který je velice zkušeným závodníkem a výborným mechanikem a konstruktérem těchto strojů. Nemalou účast na našem působení má taky můj kamarád a ochotný mechanik Tomáš Nechanický.

Jezdíme odnož mistrovství republiky pod názvem Kosice cup, což je vlastně taková levnější, ale nikoliv pomalejší :-) "republika". Jen pravidla a nároky na finance zde nejsou tak vysoké. V letošním roce nás čeká 8 závodů, které bychom chtěli odjet, pokud nezklame technika a vystačí finance. Z každé trati Vám pár slovy a fotografiemi dám nahlédnout do průběhu našeho závodění.

Pro ty, kdo netuší, co tyto závody vlastně jsou, tak mrkněte na www.autokrosar.cz

 

Humpolec 13.7.2013

Okamžitě po návratu z prvních závodů v Kosicích, o nichž jsem Vám již psal, jsme se pustily do odstrojování a oprav vozu.

Bohužel škody byly natolik závažné, že jsme nestihli auto připravit do dalších závodů v Nové pace.Následovat měly opět Kosice, které ale zasáhly povodně, a tak jsme vyrazili až na mou oblíbenou trať v Humpolci.

Počasí tentokrát přálo, pořadatelé si dali s přípravou trati opravdu záležet a na startu se v naší třídě sešlo 12 skvěle připravených vozů, mezi nimiž není nikdy předem rozhodnuto o vítězi, a tak bylo více než jasné, že tyto závody budou i pro diváky velmi atraktivní.

Náš Favorit fungoval bezchybně celý den. Do první rozjížďky jsme hned nazuli nové pneumatiky a vyplatilo se. Bylo z toho 3. místo. Druhá rozjížďka byla ještě lepší a společně s Martinem Pinkasem, taktéž s Favoritem, jsme si hned vybojovali náskok. Takže 2. místo a samozřejmě obrovská radost...Ve třetí jsem podle losu startoval až ze třetí řady a nechtěl se plést mezi první, velice tvrdě bojující jezdce. Bylo z toho místo čtvrté a opět spokojenost.

Po sečtení bodů z rozjížďek jsem do finále startoval z nejlepší pozice ve třetí řadě a po startu se pěkně vyvezl na čtvrtém místě. Bohužel se přede mnou strhla mela a abych zabránil kolizi, musel jsem skoro zastavit a ze druhé zatáčky tak vyjíždět až na 8. místě. Celých šest kol jsme sváděli veliký, ale čistý souboj s pěkně jedoucím Láďou Brumlichem, kterého jsem v posledním kole nakonec udolal, takže odmávnutí proběhlo na sedmém místě. Vzhledem k výhře Milana Zákoutského, který nebodoval do seriálu, to pro mě znamenalo dokončení na celkově šestém místě.

Celý den tedy proběhl velice pěkně, auto jsme odváželi v pořádku domů a těšíme se na příští závody, které se pojedou 10.7. na republikové trati v Dolním Bousově.

 

 

Kosice 26.4.2013

Po dlouhé zimní přestávce plné změn na voze, zejména instalace zcela nového motoru a nové převodovky, jsme plni nadšení vyrazili na první závody roku 2013...

Technickou přejímkou jsme hravě prošli již v pátek bez ztráty jediné kytičky a nemohli jsme se dočkat sobotního rána a samozřejmě první jízdy.

Trénink napovídal, že vše proběhne v pořádku. Po startu do první rozjížďky jsem se dostal na třetí místo za škodovku pilotovanou Lukášem Havlasem. Po dvou kolech se mi jej konečně podařilo předjet, ale o dvě zatáčky dál mě zastavila závada na dobíjení vozu, jež mi nedovolovala pokračovat, a tak mi v nabitém startovním poli chyběly body na postoupení do A finále...

Druhá rozjížďka se mi povedla dokončit na třetím míště a v rozjížďce číslo tři jsem se dostal na místo čtvrté... Byl z toho tedy start v B finále z první řady.

První ze startu vyrazil Lukáš Havlas, následovaný Láďou Brumlichem a mnou. Za námi se hned v první zatáčce strhla mela, z níž zůstal vprostřed trati stát žlutý Citroën. Naděje na předjetí Ládi byly veliké, ale bohužel je absolutně zmařil Aleš Dvořák svým nerespektováním jak žluté vlajky, tak i vlajky černé, která znamenala jeho vyloučení za porušení předpisů, a jako neřízená střela se přiřítil a poničil tak několik vozů včetně mého. To znamenalo ukončení závodu červenou vlajkou a pro mne tedy konec na třetím, nepostupovém místě B finále...

Odjížděli jsme proto domů značně rozčílení a také smutní ze stavu skoro nového závodního vozu, který utrpěl dosti výrazné šrámy...

 

 

Další informace: